Jul 20, 2011

Tak sabar nak tengok video polis Msia yang lemah lembut


WEDNESDAY, JULY 20, 2011


Oleh SERIKANDI MUJAHIDAH

SM nak juga komen sikit pasal polis nak siarkan video yang nak memaparkan bahawa polis-polis Malaysia semua lemah lembut dan lebih lembut dari orang lembut. Dan nak buktikan pada rakyat bahawa orang-orang yang terlibat dengan himpunan harrrram bersih 2.0 tu telah mengkasari polis-polis. 

Hairan juga..kenapa perlu ambil masa nak siarkan…lebih baik terus saja..kerana rakaman himpunan bersih 2.0 tentunya ada dalam simpanan. Nak yang lebih canggih..kenapa tak buat live saja…supaya rakyat tengok betapa berbudi bahasanya polis-polis Malaysia yang menjadi tunggangan UMNO hamprak tu!!!


SM masih ingat lagi peristiwa rompakan senjata di kem askar wataniah di Grik sedikit masa lalu yang melibatkan kumpulan Al-Ma’unah. Berhempas pulaslah…mereka buat ulang tayang (bukan watak sebenar) nak tengok timing berapa lama senjata-senjata tu semua boleh dirampas..so..kerja nak lakon semula ni..memang UMNO cukup cekap dan berpengalaman.

Cuma biasalah, nak cari pengarah dramanya, nak siapkan skrip, nak cari pelakon..sebelum tu skrip kena tunjuk dulu kat ketua pengarah no 1….tentulah ambil masa sikit. 

Banyak dah berlaku…aksi lakon semula seorang pakcik melempar batu kepada polis semasa majlis ceramah di Terengganu, aksi seorang anak muda membakar bendera Malaysia di majlis dan tempat yang sama…ingat tak lagi..so kerja-kerja macamtu bukanlah masalah sangat bagi mereka. 

Pakcik gila kat tangga Sogo tu pun pelakon hebat..ujung tahun ni boleh award. Dah la tua..gila pulak..tp yang aneh..boleh ingat fakta..cukup dengan tarikh..dan asyik-asyik marahkan himpunan bersih…cakap pun sebutan betul..terrrrraa betul pakcik tu…kalau digilap elok-elok rasa-rasanya Usuf Aslam ambik buat pelakon drama Gerak Khas…( setuju ngan SM?)

Nanti bila siap video yang kononnya nak buktikan polis-polis semua “baik-baik” belaka..kita kena perhati betul-betul…kepada sahabat-sahabat yang join bersih 2.0…pastikan betul-betul..SM rasa tak mustahil..pelakon import dari Bangladesh turut menjadi pelakonnya…

Inilah fitnah dunia…yang penting kepuasan…salah atau betul belakang kira. Cuma SM sukalah nak ingatkan brader-brader polis tu…ambil pengalaman sahabat-sahabat polis hutan kita yang terlibat dengan peristiwa berdarah Memali…SM tak berhajat nak tulis disini tapi pandang-pandanglah apa yang telah berlaku kepada sebahagian daripada mereka. 

Tugas mengawal keselamatan negara adalah tugas mulia tetapi ianya akan menjadi sehina-hinanya sekiranya kuasa yang ada disalah guna lebih-lebih lagi membunuh dan menyeksa pejuang-pejuang Islam demi menjaga perut kerana takutkan pemerintah yang zalim. 

Kerana semua orang tahu dan akui…yang beriman ke..yang tidak beriman ke…lambat atau cepat pasti akan MATI.

No comments: