May 2, 2011

CERAMAH UMUM MENDAPAT PERHATIAN RAKYAT

1 MEI 2011, FELDA JENDERAK SELATAN. Hari ini dalam sejarah! itulah yang dapat digambarkan keadaan ceramah di rumah Saudara Nawawi Ralit malam tadi apabila program itu dihadiri oleh ramai penyokong pakatan rakyat. Bagaimanapun ia dicemari oleh mainan politik kotor Umno dengan menghantar pihak polis berkawal di sekitar kawasan ceramah bagi menimbulkan rasa takut dikalangan penyokong pakatan rakyat.

Sebelumnya pada pagi tersebut para penyokong umno tak sampai 15 orang telah mengadakan demonstrasi membantah program ceramah tersebut. demonstrasi itu bagaimanapun berlangsung tak sampai 5 minit kerana rupa-rupanya mereka hanya mahu mendapat sedikit glamour untuk disiarkan dalam suratkhabar sinar hairan.

agak melucukan puak umno ini dahulunya beria-ia mengatakan pakatan rakyat seperti monyet apabila mengadakan demonstrasi membantah kerajaan BN yang menipu rakyat tetapi kini mereka pula menjadi monyet dengan melakukan demonstrasi di jalanan.

Umno begitu terdesak menghalang orang ramai dari menghadiri ceramah tersebut. mulanya mereka bertindak mengoyakkan poster ceramah, kemudian menjadi monyet menjerit di simpang dan akhirnya pada sebelah malamnya mereka membuka pusat karaoke segera di dewan JKKR jenderak selatan. agak menarik pusat karaoke segera in turut dihadiri ADUN Jenderak, Dato Mohamad Jaafar tetapi penyokong pakatan rakyat tetap istiqamah menghadiri ceramah pakatan rakyat.

TAHNIAH diucapkan kepada saudara NAWAWI kerana berjaya menganjurkan program yang begitu mendapat perhatian terutama umno jenderak selatan

No comments: